top of page
  • daniel6874

צימר עם כלב

הם חבריו הטובים של האדם, חלק בלתי נפרד מהמשפחה, ילדים שמגדלים אותם שנים רבות ודואגים למחסורם, אך כאשר יוצאים לחופשה צריכים להשאירם מאחור, לדאוג לשלומם ולהתגעגע אליהם.


החלטתם לצאת לחופשה, מצאתם צימר ואתם מוכנים נפשית לחופש אבל מה עושים עם הכלב/ה. חשבתם אולי לבקש טובה מהשכנה, מהחברים, מהמשפחה או פשוט להשאיר בפנסיון? מיד עולות המחשבות: האם יאכילו אותו/ה, ישחקו איתו/ה ויורידו אותו/ה בזמן.


חופש, מטרתו לנתק את הראש והנפש מהפעילות היומיומית. אך ההתנתקות הרגשית מחית המחמד האהובה שלנו אינה פשוטה.


ובכן, בשנים האחרונות משתנה המגמה. יותר ויותר בעלי צימרים מאפשרים להביא את הכלבים אל מתחמי הצימרים. 

לא צריך להתפשר יותר על איכות הצימר, על התנאים או אף על המחיר. בעלי הצימרים הבינו שהכלבים הינם חלק אינטגרלי מהמשפחה, והתאימו את מתחמי הצימרים לחיות האהובות. הם יספקו להם אזור לינה, מתחם שעשועים ואף אוכל מותאם אישית.



למרות השינוי במגמה עדיין רוב הצימרים נרתעים מאירוח חיות המחמד. החשש של אורחים שאינם מורגלים לחיות, הפחד מתביעות כתוצאה מנשיכות, הלכלוך שמותירים אחריהם הכלבים והיעדר רקע בריאותי של חיות המחמד מדאיג את בעלי הצימרים החוששים מפגיעה באיכות וירידה בהזמנות.


צימרים עם כלבים מאופיינים בשטחים נרחבים, בצימרים מרווחים עם נקודות רענון והזנה. בנוסף לציוד שיסופק ע"י בעלי הצימרים, צימרים עם כלבים יאפשרו לכם להביא את הציוד הנחוץ והאישי של חיות המחמד.



ואיך מצבנו לעומת שאר העולם? ובכן, לבעלי הצימרים בישראל יש עוד כברת דרך ע"מ להשיג את הצימרים באירופה, אמריקה הצפונית ואוסטרליה. במקומות אלו הפנימו כבר לפני שנים את רצון הנופשים בנופש משותף. אחוז הצימרים המאפשרים שהיית בעלי חיים גבוה מישראל. עם זאת ישראל מתקדמת מידי שנה ונמצאת על המסלול הנכון.


ומה בנוגע למחיר? ובכן, צימרים עם כלבים נוהגים לבקש תוספת מחיר לשהות בעלי החיים במתחם. עם זאת התוספת ברוב המקרים הינה מינימאלית ואינה ניתנת להשוואה אל מול פנסיון. מטרת התוספת הינה כיסוי העלויות הכרוכות באספקת הציוד והניקיון אחר הכלבים. יש לזכור, כי האינטרס לאירוח הכלבים הוא הדדי ולכן על המחיר להיות הוגן כאשר מחפשים צימרים עם כלבים.



מה יש לבקש מבעלי הצימרים לפני ההזמנה? יש לדאוג כי קיים ביטוח להימצאות החיות במתחם. נציין כי הימצאותו של ביטוח עדיין מחייב את בעלי הכלבים להיות אחראיים על כלבם. יש לשאול בנוגע להימצאותם של כלבים אחרים במתחם באותה עת. בנוסף, לא כל הצימרים עם כלבים מספקים מזון, לכן יש לשאול אם מזון יסופק, איכותו וכמותו. במידה ואוכל אינו מסופק, שאלו מה המרחק מחנות החיות הקרובה והאם ישנם משלוחים. אל תימנעו מלשאול את בעלי הצימרים לטבעו של המקום במידה ולכלבכם אלרגיות. כמו כן, בידקו את שטח הצימרים והמתחם וכמובן ציוד השינה שיסופק לכלב. דבר אחרון וחביב, שאלו אם מותר לכלבים להסתובב בחופשי במתחם או בליווי חגורה בלבד. קיימים מקרים שבעלי צימרים עם כלבים יכריחו אותכם להשאיר את הכלב בתחום הצימר בלבד.


יציאה לחופשה עם הכלב היא הנאה צרופה לבעלים ולכלב. צימרים עם כלבים קיימים היום בכל רחבי הארץ ואין סיבה שכלבכם יהיה רחוק ממכם בחופשה הקרובה שלכם. בחופשה הבאה אנו ממליצים לחפש צימר עם כלבים נוח ואיכותי שיספק סביבה שלווה ונינוחה.


הכותב הינו ד"ר דניאל צור, וטרינר ובעל צימרים Invito המארחים כלבים בישוב חד נס ברמת הגולן.

bottom of page